Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2013

Γκρηγκόρη Τσουχράϊ-Η ΜΠΑΛΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ (Grigori Chukhrai 1921-2001)

Περιδιαβαίνοντας σε παλαιοβιβλιοπωλεία βρέθηκα μπροστά σ' αυτό.
Γνώριζα την μοναδική αυτή ταινία,αλλά δεν γνώριζα ότι το σενάριο της είχε βγει σε βιβλίο το 1961.
Μάλλον λόγω της μεγάλης επιτυχίας και των πολλών βραβεύσεων διεθνώς το 1960.
Ο σκηνοθέτης  Γκρηγκόρη Τσουχράϊ  (Grigori Chukhrai)  γεννήθηκε το 1921 ήταν αλεξιπτωτιστής στο πόλεμο τραυματίστηκε πέντε φορές και πήρε μέρος στη μάχη του Στάλινγκραντ.
Οι ταινίες του θεωρούνται κορυφαίες παγκοσμίως.Ο ίδιος έλεγε ότι βασίζονται σε προσωπικές του εμπειρίες.
Ουσιαστικά είναι βαθύτατα αντιπολεμικές.

Την συγκεκριμένη είχα προσπαθήσει να την ανεβάσω στο ΥΤ αλλά την απέρριψε λόγω δικαιωμάτων της Μοσφίλμ.
Τη βρήκα να είναι διαθέσιμη σε κάποιο Google Drive,δε ξέρω για πόσο ακόμη.

Η Ζωή ολόκληρη σε 48 ώρες.Η σκηνή του αποχωρισμού με τη κοπέλα να ξεμένει με τη χλαίνη του στα χέρια στην αποβάθρα,από τις κορυφαίες(στο 1.09'-1.11')



η ταινία ΕΔΩ

Θα υπάρχει κάτω δεξιά στην ενότητα "Ταινιοθήκη"

Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013

Αρθούρος Ρεμπώ:«Είμαι ένας άλλος»-μια παράσταση (Arthur Rimbaud 1854-1891)

Μια ενδιαφέρουσα παράσταση.Μονόπρακτο και Μονόλογος.Υπέροχη Σκηνογραφία.

Εμπνευσμένο από τη σύντομη ζωή και τη φιλοσοφία του Γάλλου ποιητή Αρθούρου Ρεμπώ (1854 - 1891), το θεατρικό έργο του Σουηδού ακαδημαϊκού και θεατρικού συγγραφέα Μίκαελ Αζάρ  (Michael Azar)  παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας, από την Εταιρεία Θεάτρου Συν - Επί (+, Χ)στο Από Μηχανής Θέατρο.

Καλό θα είναι να έχετε κλείσει θέσεις,υπάρχει προσέλευση και το θέατρο είναι μικρό.
Ρίξτε και μια ματιά στο φολντεράκι του προγράμματος της παράστασης.Να σας μείνει ως σουβενίρ.

Παρουσιάζουμε για τους φίλους,ένα πολύ μικρό απόσπασμα σε διεθνή (πειρατική) αποκλειστικότητα.



video



Πληροφορίες
Από Μηχανής Θέατρο: Ακαδήμου 13 - Μεταξουργείο, τηλ.: 210 5231131,πλατ.Κουμουνδούρου.

 Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη: 20.00, Τετάρτη:  21.30. Διάρκεια παράστασης: 60’ λεπτά (χωρίς διάλειμμα). Χωρητικότητα σκηνής: 90 άτομα. Τιμές εισιτηρίων: Δευτέρα και Τετάρτη: κανονικό: 14 ευρώ,  φοιτητικό: 10 ευρώ, Τρίτη: γενική είσοδος: 10 ευρώ.

Και το τραγούδι του Νίκου Γκάτσου για τον Α.Ρεμπώ "Μεθυσμένο καράβι"




ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
από Ναυτεμπορική

Ο ηθοποιός Γ. Στάνκογλου μάς μιλά για την παράσταση «Είμαι ένας άλλος»


Ως ένας ποιητής, που θέλησε να ζει ελεύθερος, απαλλαγμένος από τον φόβο και τις δεσμεύσεις των άλλων, που αντιλαμβανόταν πως, για να βελτιωθεί ο κόσμος, όφειλε πρώτα ο καθένας να αλλάξει τον ίδιο του τον εαυτό, ο ηθοποιός Γιάννης Στάνκογλου μας μιλά για την παράσταση «Είμαι ένας άλλος».

Ο Γιάννης Στάνκογλου ενσαρκώνει τον Ζαν - Νικολά - Αρτύρ Ρεμπώ, ο οποίος θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους του συμβολισμού, με σημαντική επίδραση στη μοντέρνα ποίηση, παρά το γεγονός ότι εγκατέλειψε οριστικά τη λογοτεχνία στην ηλικία των 20 ετών, και μας μιλά για εκείνον και τις ιδέες του, που θα ήταν τόσο χρήσιμες στη δύσκολη πραγματικότητά μας.

Από πού εμπνέεται το έργο;

Από τη φιλοσοφία και την ίδια τη ζωή του Ρεμπώ. Καταπιάνεται με όλα τα ερωτήματα, που έθεσε από τα 14 έως τα 19 του χρόνια, τη σχέση του με τον θάνατο, την οικογένεια, τη μητέρα του, τον Θεό. Προσπαθεί να ανακαλύψει όλα αυτά. Όταν δεν τα καταφέρνει, πηγαίνει στο Παρίσι. Εκεί, γνωρίζει ανθρώπους. Είναι η εποχή της κομμούνας του 1880. Ελπίζει ότι θα βρει ανθρώπους σαν εκείνον, ανθρώπους που αποζητούν την ελευθερία. Τελικά, ούτε εκεί δε χωράει και αποφασίζει να σκοτώσει τον παλιό του εαυτό και να φύγει. Βρίσκεται μόνος στα βάθη της Αφρικής, γίνεται ένα με το ξερό τοπίο και βγάζει όλο το απόσταγμα της ζωής του με κάποιο τρόπο.

Ο Αρθούρος Ρεμπώ το 1872.
Πώς διατρέχει τη σύντομη ζωή του Γάλλου ποιητή;

Το έργο είναι χωρισμένο από τον συγγραφέα σε 4 μέρη. Το πρώτο μέρος είναι η παιδική του ηλικία, η πρώτη σκηνή του έργου. Το δεύτερο, που φτάνει στο Παρίσι, το ονομάζει η επανάσταση και είναι η εποχή που γράφει τα ποιήματά του. Η τρίτη σκηνή είναι η σκηνή του τραίνου ή φόνου, όπου σκοτώνει τον παλιό του εαυτό, για να καταλήξει στη Χαράρ. Η τέταρτη σκηνή διαδραματίζεται στην Αφρική. Έχουμε εντάξει δύο ποιήματα του Ρεμπώ και φράσεις από την ποίησή του, που ο συγγραφέας τα χρησιμοποιεί ως μέρος του έργου που έχει γράψει. Είναι ένα έργο εμπνευσμένο από τον Ρεμπώ. Ο Αζάρ έχει αφήσει πολλά κομμάτια έξω από τη βιογραφία του. Είναι δύσκολο να δεις έναν χαρακτήρα ολοκληρωμένο, ενώ δεν τον έχεις γνωρίσει. Εμείς, όλο αυτό το αντιμετωπίζουμε ως περφόρμανς.

Πώς θα περιγράφατε τον χαρακτήρα του;

Διαβάζοντας και μπαίνοντας μέσα στον κόσμο του, βλέπω ότι ήταν ένα πολύ έξυπνο τερατάκι. Αυτό που μου έκανε εντύπωση, όταν τον διάβασα στα 22 μου, είναι ότι ένιωσα πως ήταν ένας άνθρωπος που μεγάλωσε γρήγορα. Οι σκέψεις του τον τρόμαζαν και γι’ αυτό έφευγε. Καταλάβαινε αμέσως που βρίσκεται. Ήταν ένας άνθρωπος της φυγής, της δράσης και, από ένα σημείο και έπειτα, το έκανε πολύ συνειδητά. Ένας άνθρωπος που μάθαινε πολύ γρήγορα τα πάντα, είχε ευκολία να μαθαίνει και να κατανοεί από γλώσσες έως σχέσεις. Ήταν οξυδερκής.

Μέσα από τη θεατρική σας επαφή μαζί του, ποια στοιχεία θαυμάσατε σε εκείνον;

Πάρα πολλά. Καταρχήν, την τάση του να μη φοβάται, να νιώθει ελεύθερος μέχρι τέλους. Δε σταματούσε ποτέ να προσπαθεί, δεν ήταν ευχαριστημένος με τίποτα, ήθελε να σπάσει τα δεσμά που του έβαζε η κοινωνία. Θαύμασα την πολύ πολιτική του στάση να σωπάσει. Πολλοί θεωρητικοί λένε ότι το μεγαλύτερο του έργο ήταν ότι δεν ξαναέγραψε.



Ποιες ιδέες του θα μας ήταν ιδιαίτερα χρήσιμες στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα;

Πολλές, αλλά κυρίως: “Όταν θα έρθει μια μέρα να σας χτυπήσει την πόρτα ο θάνατος, που θα το κάνει, δε θα θέλατε να πείτε στον εαυτό σας ότι η ζωή που ζήσατε ήταν η δική σας ζωή και όχι η ζωή, που κάποιος άλλος διάλεξε για σας;

Τι σας έχει σοκάρει περισσότερο από όσα συμβαίνουν γύρω μας;

Όλα! Ο φόβος των ανθρώπων, όλα τα ακραία που συμβαίνουν, η άνθιση της ακροδεξιάς, ότι ακόμα και τώρα συνεχίζουν να μας λένε ψέματα, ενώ ξέρουν ότι καταλαβαίνουμε, ότι μας συμπεριφέρονται σαν να μην είμαστε νοήμονες. Με σοκάρουν και πολύ πιο καθημερινά πράγματα: οι άνθρωποι που ψάχνουν στα σκουπίδια, που κοιμούνται έξω, πρόσωπα δυστυχισμένα που βρίσκονται σε απόγνωση, που δεν ξέρουν τι τους επιφυλάσσει το αύριο και το ότι βλέπουμε πολλούς νέους ανθρώπους σε αυτή την κατάσταση.

Ποια λάθη μας πρέπει να αναγνωρίσουμε, για να κάνουμε μία καινούρια υγιή αρχή;

Πολύ σημαντικό πράγμα είναι αυτό που είπαμε πριν: να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας, όπως ο καθένας μπορεί. Ο Ρεμπώ λέει πως, για να ζήσεις αληθινά και ελεύθερα, πρέπει να γνωρίσεις πρώτα τον εαυτό σου, να τον προκαλέσεις, να εκτεθείς στον κίνδυνο, να ξεπεράσεις τα όριά σου. Λέξεις και σκέψεις δεν είναι αρκετές, οι πράξεις μας πρέπει να δείχνουν ποιοι είμαστε.

Είστε αισιόδοξος για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα;

Προσπαθώ να είμαι, γιατί αλλιώς δε θα τα βγάλω πέρα. Θεωρώ ότι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να περπατήσουμε, για να αλλάξουμε τα πράγματα. Σίγουρα δε χρειάζεται μόνο υπομονή γι’ αυτό, χρειάζονται όλα αυτά που είπαμε πριν. Να πάρει ο καθένας λίγο παραπάνω τη ζωή στα χέρια του.


Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση - σκηνοθεσία: Αλίκη Δανέζη - Knutsen, σκηνικά: Νίκος Αναγνωστόπουλος, κοστούμια: Σωτήρης Γεωργίου, φωτισμοί:  Γιάννης Δρακουλαράκος, κίνηση:  Νίκος Δραγώνας, μουσική: Carl Michael Von Hausswolff, βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Λάττα. Ερμηνεία: Γιάννης Στάνκογλου.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης

από Ναυτεμπορική

Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2013

Υ-η καταγωγή του άνδρα

Κατά "η καταγωγή των ειδών" και "η καταγωγή του ανθρώπου" του μεγάλου Δαρβίνου,ο καθηγητής γενετικής Στηβ Τζόουνς (Steve Jones) δίνει στο εκλαϊκευτικό βιβλίο επιστήμης "Υ-η καταγωγή του άνδρα" μια μελέτη πάνω στο ανδρικό φύλο.
'Οπως λέει στο πρόλογο ο συγγραφέας"περιγράφει την αναζήτηση της ανδρικής φύσης,και παραδέχεται απρόθυμα ότι,τελικά κάθε άνδρας πρέπει να δώσει μάχη για να μη γίνει θηλυκό..."
Αν και ο άξονας είναι η γενετική επιστήμη,υπάρχει μια ευρύτητα αναφορών πάνω στο θέμα. Ιστορική, κοινωνιολογική, εθνολογική,ακόμη και πολιτική.
Το βιβλίο δεν απαιτεί ιδιαίτερες επιστημονικές γνώσεις από τον αναγνώστη,και κρατά το ενδιαφέρον του σε όλες τις ενότητες.

Μερικά αποσπάσματα

-Η Βιολογία αποδεικνύει ότι δεύτερο φύλο είναι το ανδρικό και όχι το γυναικείο.

-Δεν υπάρχει αμφιβολία από γενετική άποψη ότι ο άνθρωπος ανήκει στα ζώα.Τα περισσότερα πρωτεύοντα θηλαστικά ζουν σε ομάδες.Τα είδη που επιλέγουν τον έκλυτο σεξουαλικό βίο είναι τα περισσότερα.

-Η φτώχεια αφοπλίζει οργασμικά τον άνδρα στον ίδιο βαθμό με το αλκοόλ και το καπνό

-Μετά τον εκατονταετή πόλεμο,τα γερμανικά κρατίδια νομιμοποίησαν τη πολυγαμία.Μέσα σε μία γενιά οι αναλογία φύλων αποκαταστάθηκε,και επανήλθε η μονογαμία.

-Οι άνδρες που κληρονομούν μεγάλες περιουσίες συνήθως εξαπλώνουν τα γονίδια τους περισσότερο.Στη Σουηδία του 19ου αιώνα 3 στους 4 (75%) νέους των κατώτερων τάξεων έμεναν ανύπαντροι,ενώ στις ανώτερες τάξεις η αναλογία ήταν 1 στους 5 (20%).

-Με κριτήριο (που ΔΕΝ είναι απόλυτα αξιόπιστο),η τεστοστερόνη που σχετίζεται με τη φαλάκρα,έπαιξε πολιτικό ρόλο.Κατά μία έννοια οι φαλακροί υπήρξαν μεταρρυθμιστές,ενώ οι δασύτριχοι αντιδραστικοί. Παραδείγματα από Ρωσία και ΗΠΑ.
Λένιν (φαλακρός/μεταρρυθμιστής)-Στάλιν(δασύτριχος/αντιδραστικός)-Χρουστσόφ(φαλακρός/μεταρρυθμιστής)-Μπρέζνιεφ(δασύτριχος/αντιδραστικός)....
Στις ΗΠΑ πριν τον Αϊζενχάουερ,αρκετοί πρόεδροι ήταν φαλακροί,αλλά κανένας φαλακρός δεν κατάφερε να εκλεγεί μετά τη δεκαετία του 1950 (αντίδραση)

-Η φαλάκρα είναι οικογενειακή υπόθεση.Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι φαλακροί άνδρες κινδυνεύουν περισσότερο από καρδιοπάθειες,αλλά ο ισχυρισμός ότι είναι υπερσεξουαλικοί είναι μύθος.

-'Οπως θα έλεγε και ο Galen,"Όλα τα ζώα είναι θλιμμένα μετά τη συνουσία,εκτός απ' το κορίτσι και το πετεινό."

-Συνήθως το σεξ και τα ψέματα πάνε χέρι-χέρι.

-Το τοπίο των γονιδίων που καταγράφεται σήμερα στην Ευρώπη είναι μάλλον πληκτικό.Σε γενικές γραμμές υπάρχει μια τάση που εκτείνεται από νοτιοανατολικά προς βορειοδυτικά...

-Με βάση τα αρχεία των 5 τελευταίων αιώνων 1 στους 3 άνδρες δεν απέκτησε κανέναν εγγονό.....και αποδεικνύεται η τάση ακόμη και των ισχυρότερων πατρικών γραμμών να αφανίζονται..

-Τα αγόρια παίζουν με τους φίλους τους 10 φορές περισσότερο απ' ότι τα κορίτσια.Προτιμούν ομάδες και πιο σκληρά χόμπι.

-Όταν η ζωή δυσκολεύει οι γυναίκες τα καταφέρνουν καλύτερα από τους άνδρες.Όταν είναι εύκολη οι άνδρες παραδίδονται στις απολαύσεις,και βγαίνουν πάλι χαμένοι.

-Μέχρι τα 30 η αναλογία των φύλων είναι περίπου 1 προς 1. Στα 80 όμως η αναλογία είναι 1 προς 3.Τα κύτταρα του ανοσοποιητικού πεθαίνουν όταν εκτίθενται στην τεστοστερόνη.

-Οι εργένηδες-όχι όμως οι άγαμες γυναίκες-παρουσιάζουν διπλάσια θνησιμότητα σε σχέση με το γενικό πληθυσμό.Αυτό το είχε επισημάνει ήδη ο Δαρβίνος.

-Τα γονίδια υποτάσονατι στην εκάστοτε  κοινωνική πραγματικότητα

Και επειδή μας έκανε ράκη ο επιστήμων....ένα τραγουδάκι για το πραγματικά αδύνατο φύλο.


upd-Και αυτό με υπόδειξη του Στρατολάτη


Πολιτικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος

από  info-war.gr

Η Κινηματογραφική Λέσχη της Εταιρείας Διαπολιτισμικών Σπουδών, σε συνεργασία με το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας, διοργανώνει μια σειρά κυριακάτικων προβολών στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με θέμα «Πολιτικός Κινηματογράφος».
Οι προβολές γίνονται Κυριακές μεσημέρια, από τις 12:00 έως τις 16:00, στη μεγάλη αίθουσα της Ταινιοθήκης της Ελλάδος (Ιερά Οδός 48, τηλ. 210-3612046). 
Εισιτήριο 5€ ανά προβολή. Για το ενιαίο εισιτήριο, κόστους 30€, για όλες τις προβολές επικοινωνήστε με τη Διεθνή Αμνηστία στο 210-3600628.

Πρόγραμμα προβολών:

24 Νοεμβρίου: «Μνήμες λεηλασίας» (Memoria del saqueo, 2004) ντοκιμαντέρ του Φερνάντο Σολάνας. Εισηγητής ο Νίκος Σαββάτης.
8 Δεκεμβρίου: «Η μάχη του Αλγερίου» (La battaglia di Algeri, 1966), εμβληματικό ιστορικό δράμα του Τζίλο Ποντεκόρβο. Εισηγητής ο Φώτης Τερζάκης.
12 Ιανουαρίου: «Είμαι η Κούβα» (Soy Cuba, 1964), ασπρόμαυρη κουβανο-σοβιετική πραγματεία του Μιχαήλ Καλατόζοφ. Εισηγητής ο Χρήστος Μήτσης.
26 Ιανουαρίου: «Το βάθος του ουρανού είναι κόκκινο» (Le fond de l’air est rouge, 1977), ντοκιμαντέρ του μεγάλου Κρις Μαρκέρ. Εισηγητής ο Νίκος Ξυδάκης.
9 Φεβρουαρίου: «Ο πάγος» (Ice, 1970), αντάρτικο πόλης από τον Ρόμπερτ Κρέιμερ. Εισηγητής ο Κώστας Λιβιεράτος.
23 Φεβρουαρίου: «Ματωμένη Κυριακή» (Bloody Sunday, 2002), το «ιρλανδικό» δράμα του Πολ Γκρίνγκρας. Εισηγητής ο Ανδρέας Τύρος.
16 Μαρτίου: «Άμος Οζ» ντοκιμαντέρ του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου και «Έντουαρντ Σαΐντ: Η τελευταία συνέντευξη» ντοκιμαντέρ του Μάικ Ντιμπ. Εισηγητές οι Θάνος Λαμπρόπουλος και Νικόλας Βουλέλης.
30 Μαρτίου: «Ου φονεύσεις» (1989) από την τηλεοπτική σειρά «Δέκα εντολές» (Dekalog) του μέγιστου Κριστόφ Κισλόφσκι. Εισηγητής ο Νίκος Σαββάτης.

Φύκια και μεταξωτές κορδέλες..




Αν κάποιος ήθελε να κάνει καριέρα ηθοποιού και λέγονταν(και ήταν) Ατάλαντος, θα διάλεγε βέβαιανα αλλάξει το επίθετό του.  Αλλά θα το έκανε Βεάκης ή Μινωτής;
     Το ίδιο αν ήθελε να γίνει ζωγράφος και τον έλεγαν, ας πούμε, Στραβοχέρη!  Θα το έκανε Λύτρας ή Εγγονόπουλος;
     Ή αν ήταν λογοτέχνης και τον έλεγαν Αγράμματο, θα το έκανε Καβάφης ή Καζαντζάκης;

     Και δεν θα έδειχνε επιλέγοντας ένα τόσο ''βαρύ'' όνομα, ότι προσπαθεί να εκμεταλλευτεί προς όφελός του ό,τι καλό ανακαλεί συνειρμικά το άκουσμα του;

     Δηλαδή δεν θα έδειχνε το ιταμό και το ανήθικο του χαρακτήρα του, προσπαθώντας να εντυπωσιάσει τα πλήθη, τενεκές όντας ο ίδιος, με δανεικές και ψεύτικες καλές εντυπώσεις ενός ένδοξου ονόματος;

     Όταν όμως πρόκειται για  πολιτική και όχι λογοτεχνία ή κάτι άλλο, τότε η εξαπάτηση που επιχειρείται από την ''κλοπή'' συνειρμικά καλών εντυπώσεων, έχει ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα.
     Διότι δείχνει την πορεία, το μονοπάτι που προτίθεται να ακολουθήσει ο ''φέρελπις'' πολιτικός!
     Πορεία ψευτιάς, αλαζονείας, κενοδοξίας, πορεία καταστροφική για το κοινωνικό σύνολο και τον τόπο..

     Η ποιότητα των υλικών του χαρακτήρα και του ήθους ενός ανθρώπου δεν μετριέται με το όνομα!
     Ούτε η προσφορά προς τον τόπο και τους πολίτες..

     Μπορεί να λέγεσαι Τουρκόσπορος, και να είσαι ο μεγαλύτερος έλληνας πατριώτης..
     Και μπορεί να λέγεσαι Έλληνας(στο επίθετο), και να είσαι το πιό ξεπουλημένο υποκείμενο από κτήσεως ελληνικής πολιτικής σκηνής!


     Υ.Γ.  Το κείμενο της φωτογραφίας αποτελεί μέρος επίσημου τηλεγραφήματος της πρεσβείας των ΗΠΑ, την Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009, και αφορά έλληνα πολιτικό, ο οποίος με άλλο επώνυμογεννήθηκε, και με άλλο επώνυμο σταδιοδρομεί(!) πολιτικά..

Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013

Λευκάδιος Χέρν και η Ιαπωνία του 19ου αιώνα-Φωτο

Ο Λευκάδιος Χερν γεννήθηκε στη Λευκάδα στις 27 Ιουνίου του 1850 από Ελληνίδα μητέρα και πατέρα Ιρλανδό.Το 1889 βρέθηκε σαν ανταποκριτής στην Ιαπωνία,βρήκε θέση καθηγητή της αγγλικής γλώσσας,παντρεύτηκε τη Σετζούκο Κοϊζούμι. κόρη οικογένειας σαμουράι.Μαζί της έκανε τέσσερα παιδιά. Πέθανε στις 26 Σεπτεμβρίου του 1903 



Η Γιαπωνέζικη ύπαιθρος του Λευκάδιου,θα ήταν κάπως έτσι













Ο Χοσέ,ο Σίλβιο,η Άντζελα,και ο τελικός...μουτζούρης

Ευρώ,η παγίδα και όπλο ΜΟΝΟ της Γερμανίας

Τη κορυφή του παγόβουνου,δείχνουν ,ένα βιβλίο,ένα συνέδριο,και ένα άρθρο.

Α.
Σκηνές πανικού, άγριους καβγάδες και λόγια που παραπέμπουν στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο περιγράφει ο πρώην πρωθυπουργός της Ισπανίας στην περιβόητη σύνοδο της ΕΕ στις Κάννες το Νοέμβριο του 2011


Ο κ. Θαπατέρο μάλιστα περιγράφει λεπτομερώς πώς η Γερμανίδα καγκελάριος του έστησε… ενέδρα. «Με χαιρέτησε ευγενικά και σχεδόν χωρίς καμία εισαγωγή έθεσε την πρόταση για την οποία εμείς δεν είχαμε απολύτως καμία ένδειξη» γράφει και συμπληρώνει: «Η Μέρκελ με ρώτησε εάν ήμουν διατεθειμενος να ζητήσω προληπτική γραμμή πίστωσης 50 δισ. ευρώ από το ΔΝΤ ενώ επιπλέον 85 δισ. ευρώ θα πήγαιναν στην Ιταλία. Η απάντησή μου ήταν άμεση και ξεκάθαρη: «όχι».

Η Α. Μέρκελ δέχθηκε την απάντησή του και τότε οι Ευρωπαίοι ηγέτες στράφηκαν στην Ιταλία ασκώντας ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις για ένταξη στον μηχανισμό στήριξης.

 Έντονες ήταν οι πιέσεις και προς τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι να δεχθεί δάνειο από το ΔΝΤ.
Περιγράφοντας τις πιέσεις που ασκήθηκαν στην Ιταλία, κατά τη διάρκεια αυτής της συνάντησης, αναφέρει ότι ο υπουργός Οικονομικών Τζούλιο Τρεμόντι δήλωσε κάποια στιγμή: «Μπορώ να σκεφτώ καλύτερους τρόπους για να αυτοκτονήσω». Ο Θαπατέρο περιγράφει μάλιστα την τακτική της Ιταλίας με τη σκληρή άμυνα που παίζουν οι παίκτες στο Κατενάτσιο.Τονίζει ότι από τότε ακουγόταν στους διαδρόμους του το όνομα του Μάριο Μόντι, του τεχνοκράτη που αργότερα ανέλαβε την 
πρωθυπουργία της Ιταλίας.
----------------------------------------------------------
Β.

Κατά τη διάρκεια συνεδρίου που οργάνωσε η εφημερίδα «Sueddeutsche Zeitung».
Ακολουθεί η ομολογία γιατί εξοντώθηκε ο Μπερλουσκόνι.Έφτασαν μέχρι την αφαίρεση πολιτικών του δικαιωμάτων,με διώξεις για....το σεξ που έκανε.

Το 2011 ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι είχε ενεργοποιήσει τη διαδικασία για έξοδο της Ιταλίας από το ευρώ, ανέφερε ο Χανς Βέρνερ Σιν, πρόεδρος του γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών Ifo,
«Γνωρίζουμε ότι το Φθινόπωρο του 2011, ο τότε πρωθυπουργός, είχε ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις για να βγει η χώρα του από το ευρώ», δήλωσε χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζεται πως ήταν η περίοδος που τα επιτόκια δανεισμού της Ιταλίας εκτοξεύτηκαν και ο Μπερλουσκόνι οδηγήθηκε σε παραίτηση και αντικαταστάθηκε από τον τεχνοκράτη Μάριο Μόντι.
«Πλήρωσα γιατί εναντιώθηκα στην πολιτική της Γερμανίδας καγκελάριου 'Αγγελας Μέρκελ και του Γάλλου πρώην προέδρου Νικολά Σαρκοζί», είχε δηλώσει πρόσφατα ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι.
 Ο τραπεζίτης Λορέντσο Μπίνι Σμάγκι, πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, σε βιβλίο του, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, τονίζει: «η απειλή εξόδου από το κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα δεν δείχνει να είναι μια ωφέλιμη διαπραγματευτική στρατηγική. Δεν είναι τυχαίο ότι η παραίτηση του Μπερλουσκόνι έφτασε μετά την αναφορά του- σε ιδιωτικές συνομιλίες με κυβερνήσεις άλλων χωρών- στη δυνατότητα να εξέλθει, η χώρα, του ευρώ».
---------------------------------------------------------------
Γ.
ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΥΠΕΡΚΕΡΔΗ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΕΞΗΓΟΥΝ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ
Γράφει ο Ν.Μπογιόπουλος
Ας δούμε, λοιπόν, πώς κερδίζει η Γερμανία όχι μόνο από την ελληνική, αλλά από την ευρωπαϊκή και παγκόσμια καπιταλιστική κρίση. Ας δούμε τι κρύβεται πίσω από την στήριξη της κυρίας Μέρκελ στον κ.Σαμαρά:
 1ο) Τον Αύγουστο του 2012 η γερμανική εφημερίδα «Bild» σε μακροσκελές άρθρο με τον τίτλο «Η Γερμανία κερδίζει χρήματα χάρη στην κρίση του ευρώ», σημείωνε ότι χάρη στα αρνητικά επιτόκια για τα δεκαετή γερμανικά ομόλογα «τους τελευταίους 30 μήνες η Γερμανία έχει εξοικονομήσει πάνω από 60 δισ. ευρώ μέσω της αναχρηματοδότησης του χρέους της».
2ο) Λίγες βδομάδες αργότερα από την ανάλυση της «Bild», η εφημερίδα «Handelsblatt», σύμφωνα με την ανάλυση του οικονομολόγου του ινστιτούτου του Κιέλου Jens Boysen-Hogrefe, υπολόγισε ότι λόγω της κρίσης και των χαμηλών επιτοκίων που απολαμβάνει η Γερμανία, το γερμανικό κεφάλαιο τα τελευταία 3,5 χρόνια εξοικονόμησε 68 δισ. ευρώ σε κόστος δανεισμού.
3ο) Κατατοπιστική ήταν, την ίδια περίοδο, η έκθεση του με τις εκτιμήσεις του οικονομικού ινστιτούτου του Μονάχου «Ifo» για το πόσο προσοδοφόρα είναι η κρίση για τη Γερμανία. Όπως σημείωνε, σε συνθήκες κρίσης, το εμπορικό πλεόνασμα της Γερμανίας αναμένεται να ξεπεράσει το πλεόνασμα κάθε άλλης χώρας στον κόσμο, της Κίνας συμπεριλαμβανομένης.
4ο) Ήδη από το Μάρτη του 2012, ο ίδιος ο Γερμανός επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF), ο Κλάους Ρέγκλινγκ, αποκάλυπτε μιλώντας στο γερμανικό περιοδικό «Focus» ότι από τα μέχρι εκείνη τη στιγμή λεγόμενα «πακέτα στήριξης» προς την Ελλάδα, τα κέρδη της Γερμανίας ξεπερνούσαν τα 15 δισ. ευρώ. Ο λόγος; Η Γερμανία δανείζεται κεφάλαια με αρνητικό επιτόκιο και στη συνέχεια δανείζει τα ίδια χρήματα στην Ελλάδα με θετικό επιτόκιο...
5ο) Ακόμα και με τους πιο συγκρατημένους υπολογισμούς του οικονομολόγου Thomas Fricke που δημοσιεύτηκαν το Μάη του 2011 στη γερμανική έκδοση «Financial Times», τα κέρδη του γερμανικού κεφαλαίου μόνο από την αξιοποίηση των λεγόμενων «πακέτων στήριξης» προς την Ελλάδα, δεν ήταν ως εκείνη τη στιγμή λιγότερα από 10 δισ. ευρώ...
6ο) Σύμφωνα με την Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, τον Ιούνιο του 2010, όταν δηλαδή ψηφίστηκε το πρώτο Μνημόνιο και τέθηκε σε εφαρμογή η δανειακή σύμβαση, από το σύνολο του δηµόσιου και ιδιωτικού χρέους της Ελλάδας, τα 65,4 δισ. ευρώ ήταν σε τράπεζες της Γερμανίας. Ιδού πως εξασφαλίστηκε η Γερμανία μέσω της πολιτικής των Μνημονίων: Έξι µήνες αργότερα, το Δεκέμβρη του 2010, η έκθεση των γερμανικών τραπεζών στο συνολικό ελληνικό εξωτερικό χρέος είχε μειωθεί στα 34 δισ. ευρώ. Κι ένα χρόνο μετά το Μνημόνιο, οι Γερµανοί είχαν φροντίσει οι τράπεζές τους να µην είναι εκτεθειμένες στην Ελλάδα µε περισσότερα από 9 έως 15,5 δισ. ευρώ (εκτιµήσεις της Goldman Sachs, «Ριζοσπάστης», 22.04.2011 και Τράπεζα ∆ιεθνών ∆ιακανονισµών, «Καθηµερινή», 12.6.2011). Συμπέρασμα: Η πολιτική του Μνηµονίου 1, όπως και του Μνηµονίου 2, τους εξασφάλισε τον απαραίτητο χρόνο και τις απαραίτητες «διευκολύνσεις» για να οργανωθούν και να ξεφορτωθούν µεγάλο µέρος του ελληνικού χρέους, εισπράττοντας βέβαια παχυλούς τόκους.
Στα προηγούμενα θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν προσμετράται το κέρδος που προσδοκά να αποκομίσει το γερμανικό κεφάλαιο από τις «μπίζνες» του στην Ελλάδα, είτε από το νέο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, είτε από τις «επενδυτικές» του συμπράξεις με τους εγχώριους «επενδυτές» πάνω στο νεκροταφείο των λαϊκών εισοδημάτων και εργασιακών δικαιωμάτων.
Είναι, επομένως, κάτι παραπάνω από προφανές: Η στήριξη της κυρίας Μέρκελ στον κ.Σαμαρά, η στήριξη της Γερμανίας υπέρ της συνέχισης της πολιτικής που εφαρμόζεται στην Ελλάδα, είναι ειλικρινής. Μόνο που πρόκειται για την στήριξη σε μια πολιτική που εξανδραποδίζει τον ελληνικό λαό. Και παρέχεται διότι αυτή η πολιτική εξασφαλίζει κέρδη - πολλά κέρδη - στη Γερμανία. Και τα εξασφαλίζει επειδή ακριβώς εξανδραποδίζει τον ελληνικό λαό.

Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013

Τοκογλυφία-Το 64% του προϋπολογισμού για το 2014 πηγαίνει σε τόκους και χρεολύσια!


Το 1932, όταν η Ελλάδα κήρυξε και επισήμως «χρεοστάσιο» (σ.σ. χρεοκοπία, δηλαδή...) τα πράγματα είχαν φτάσει σε ένα σημείο που το 43% του προϋπολογισμού πήγαινε σε τόκους και χρεολύσια. Αυτό ήταν και το καθοριστικό στοιχείο για την κήρυξη του «χρεοστασίου». Με τους τόκους και τα χρεολύσια να έχουν φτάσει τότε σε δυσθεώρητα ύψη, η χώρα ήταν αδύνατον πλέον να αντεπεξέλθει σε ένα τέτοιο αβάσταχτο φορτίο. Η χρεοκοπία ήταν, πλέον, γεγονός. Μια χρεοκοπία που η πλουτοκρατία φρόντισε, φυσικά, τα βάρη της να τα φορτωθεί ο καθημαγμένος λαός. Και το φρόντισε διά των κομμάτων της, του Κόμματος των Φιλελευθέρων και του Λαϊκού Κόμματος. Τα οποία λίγο αργότερα έφεραν στην εξουσία τον Μεταξά...
Από το όχι και τόσο... μακρινό 1932 ας έρθουμε στο τώρα. Ας έρθουμε στο 2014: Με τον προϋπολογισμό για το 2014 που κατατέθηκε χτες στη Βουλή (και θα δούμε αναλυτικότερα στη συνέχεια), το ποσοστό των ετήσιων συνολικών δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού που προορίζεται να πάει την ερχόμενη χρονιά στους τοκογλύφους ανέρχεται στο 64%!!! Επαναλαμβάνουμε: Το 64% των συνολικών δαπανών του προϋπολογισμού για το 2014 πηγαίνει σε τόκους και χρεολύσια!
Τα στοιχεία (όπως φαίνεται και στο σχετικό πίνακα 3.10 της εισηγητικής έκθεσης του προϋπολογισμού, σελίδα 89) είναι αμείλικτα και παραδεδεγμένα, τόσο από τους συντάκτες του προϋπολογισμού, όσο και από τα κόμματα της συγκυβέρνησης του «μαύρου μετώπου» που θα τον καταστήσουν νόμο του κράτους. Τι προκύπτει: Σύμφωνα με τα - δικά τους - στοιχεία, στα τέσσερα χρόνια εφαρμογής της πολιτικής της «σωτηρίας» το αποτέλεσμα είναι η Ελλάδα να γυρίζει σε καταστάσεις χειρότερες κι από εκείνες που επικρατούσαν προπολεμικά! Στο πλαίσιο, δηλαδή, αυτής της πολιτικής – με την απροσδιόριστη μάλιστα διάρκεια – κατά το έτος του κυβερνητικού «success story», το 2014, η Ελλάδα επιστρέφει σε καταστάσεις χειρότερες κι από εκείνες που είχαν ως αποτέλεσμα να επέλθει στη χώρα η χρεοκοπία του 1932!
Πιο συγκεκριμένα:
  • Κατέθεσαν έναν τακτικό προϋπολογισμό στον οποίο ομολογείται ότι από τα περίπου 116,524 δισ. ευρώ που θα είναι οι συνολικές δαπάνες για το 2014, τα 74,199 δισ. ευρώ (ποσοστό 64% !!!) θα πάνε στους τοκογλύφους! Να, επομένως, γιατί «δεν υπάρχουν» λεφτά για μισθούς, συντάξεις, για Παιδεία, Υγεία και Πρόνοια.
  • Κατέθεσαν έναν προϋπολογισμό που προβλέπει ότι ενώ το σύνολο των εσόδων του κράτους θα είναι 54,695 δισ. ευρώ (εισηγητική έκθεση, πίνακας 3.5, Έσοδα Κρατικού Προϋπολογισμού, σελ. 81), οι τοκογλύφοι έχουν καπαρώσει 74,199 δισ. ευρώ, δηλαδή ένα ποσό μεγαλύτερο κατά... 136% από όλα τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού! Να, επομένως, γιατί συνεχίζεται εσαεί ο φαύλος κύκλος των νέων δανείων, με τους νέους τόκους, με τα νέα χρεολύσια, που θα φέρουν νέα δάνεια, νέους τόκους κ.ο.κ.
  • Κατέθεσαν έναν προϋπολογισμό που προβλέπει ένα ΑΕΠ, δηλαδή συνολικό πλούτο που θα παραχθεί στη χώρα, της τάξης των 183 δισ. ευρώ που από αυτά πάνω από το 40% πηγαίνει σε τόκους και χρεολύσια!
Ιδού λοιπόν τι κρύβεται πίσω από τις θεωρίες περί «πλεονασμάτων». Να γιατί τα «πλεονάσματα», όπως και τα ελλείμματα, έχουν το ίδιο αποτέλεσμα για το λαό: Φτώχεια, πείνα και δυστυχία. Ιδού γιατί ο ελληνικός λαός θα συνεχίσει να ζει με ανύπαρκτους μισθούς και λεηλατημένες συντάξεις, με χαράτσια, με φόρους και χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Να γιατί το μόνο «success story» που του επιφυλάσσουν είναι η ανεργία και η καταστροφή. Να γιατί δεν υπάρχουν λεφτά για το λαό: Γιατί ό,τι παράγεται (τώρα και στο μέλλον!) σε αυτόν τον τόπο «θα πρέπει» να πηγαίνει σε εγχώριους και ξένους «δανειστές»! Σε εγχώριους και ξένους τοκογλύφους. Στις τράπεζες και στους εντός και εκτός Ελλάδας «τζογαδόρους» που «παίζουν» με το ελληνικό δημόσιο χρέος.
Αυτή είναι η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου και αυτή είναι η αποστολή που έχει αναλάβει. Η αποστολή της δεν είναι τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από εκείνο που στη γλώσσα τους, χρόνια τώρα, το έχουν βαφτίσει «ελεγχόμενη χρεοκοπία». Στο πλαίσιο αυτής της «ελεγχόμενης χρεοκοπίας» κατέθεσαν έναν ακόμα προϋπολογισμό που οδηγεί τον ελληνικό λαό πέρα κι από τη χρεοκοπία! Πέρα κι από την πτώχευση! Μας οδηγούν στον αφανισμό! Στο πλαίσιο αυτής της «ελεγχόμενης χρεοκοπίας» (σ.σ.: «ελεγχόμενη» μόνο για τους κεφαλαιοκράτες), όπου ο μισός και πλέον προϋπολογισμός πηγαίνει σε τοκογλύφους, κερδοσκόπους, δανειστές και κάθε λογής «σωτήρες», ο ελληνικός λαός οδηγείται σε καταστάσεις πιο οδυνηρές κι από εκείνες του 1932!

Του Ν. ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ* από enikos.gr 22/11/13

Σκλάβοι για πάντα


Υπό την επίβλεψη της τρόικας τουλάχιστον μέχρι το 2047 θα παραμείνει η Ελλάδα, όπως προβλέπεται από το Σύμφωνο Σταθερότητας της ΕΕ.

Μέχρι τότε η Ελλάδα θα βρίσκεται υπό διαρκή επιτήρηση και έλεγχο ανά τρίμηνο, με την απειλή κυρώσεων και προστίμων, σε περίπτωση που δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων στο Σύμφωνο Σταθερότητας της ΕΕ προβλέπεται ενισχυμένη εποπτεία μέσω τριμηνιαίων ελέγχων, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ΔΝΤ, μέχρι την αποπληρωμή του 75% των δανείων που έχει λάβει ένα κράτος. Σύμφωνα με τους σημερινούς υπολογισμούς για την Ελλάδα αυτό θα συμβεί το 2047.
 
Υπενθυμίζεται πως τα παραπάνω έχει επιβεβαιώσει και με απάντησή του ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων Όλι Ρεν σε ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, Νάντιας Βαλαβάνη. «Η Συνθήκη για τον ESM, η οποία αποτελεί Διακυβερνητική Συνθήκη που έχει συμφωνηθεί από τα 17 κράτη - μέλη της ζώνης του ευρώ,  προβλέπει την συνέχιση της δημοσιονομικής επιτήρησης και μετά το τέλος του προγράμματος και έως ότου αποπληρωθεί το 75% των δανείων που έχει λάβει η χώρα από την ΕΕ», ανέφερε ο Όλι Ρεν, προσθέτοντας πως «το πόσο ακόμα χρόνο (επιτήρηση) θα σημαίνει αυτό για την Ελλάδα, είναι ολοφάνερα ακόμα νωρίς και πρόωρο για να λεχθεί».
Όποτε η Κομισιόν διαπιστώνει απόκλιση στους στόχους για το έλλειμμα και το χρέος τότε θα απευθύνει σύσταση και θα προτείνει μέτρα στο «κράτος παραβάτη». Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης τότε θα υπάρχει δεύτερη σύσταση και στη συνέχεια θα επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 0,01% του ΑΕΠ, το οποίο θα καταθέτει στο Ταμείο Εγγυήσεων.

Σε περίπτωση που το κράτος «συμμορφωθεί» τότε τα χρήματα θα επιστρέφονται. Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως η έγκριση για λήψη μέτρων ενάντια στο κράτος που δεν συμμορφώνεται θα γίνεται με τη λεγόμενη αντεστραμμένη πλειοψηφία.Δηλαδή η Κομισιόν θα εισηγείται κυρώσεις, οι οποίες θα πρέπει να εγκριθούν στη συνέχεια πλειοψηφικά από τους υπουργούς Οικονομικών των κρατών μελών.

Τέλος για ένα κράτος που παραβιάζει συστηματικά τους κανονισμούς του Συμφώνου η Κομισιόν θα μπορεί να εισηγείται το «πάγωμα» των κοινοτικών πόρων. Η εισήγησή της και σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να περάσει από το συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών των κρατών μελών. Οι πόροι θα δίνονται δίνονται και πάλι προς το «κράτος παραβάτη» με νέα απόφαση. 
TVXS

Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2013

Ψευδή οικολογικά


"Πρόστιμο ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων συμφώνησε να πληρώσει, στο πλαίσιο συμβιβασμού, μεγάλος αμερικανικός όμιλος αιολικής ενέργειας, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για το θάνατο 14 χρυσαετών, τα τελευταία τρία χρόνια, σε δύο αιολικά πάρκα, στο Γουαϊόμινγκ.
Εκτός από τους 14 χρυσαετούς, η Duke Energy Renewables ανέλαβε την ευθύνη για το θάνατο άλλων 149 πτηνών στα αιολικά της πάρκα.

Αναγνωρίζει ότι κατασκεύασε αυτά τα έργα αιολικής ενέργειας με τρόπο τέτοιο που γνώριζε από νωρίτερα ότι θα προκαλούσαν πιθανότατα τους θανάτους πτηνών

Αιολικά πάρκα σε 10 αμερικανικές πολιτείες έχουν προκαλέσει το θάνατο τουλάχιστον 67 χρυσαετών και αμερικανικών αετών από το 2008. Τα πτηνά συχνά δεν κοιτάζουν μπροστά τους καθώς αναζητούν το θήραμά τους, με αποτέλεσμα να προσκρούουν σε ανεμογεννήτριες ή να βρίσκονται ξαφνικά μέσα στη δίνη που δημιουργούν τα πτερύγιά τους."

Συμπεράσματα
-Το κυνήγι κέρδους με όποιο περιτύλιγμα, θα είναι εξόντωση των άλλων πλασμάτων αυτού του κολασμένου πλανήτη
-"Συμβιβασμός"=σκοτώνει και πληρώνει.
-"Πάρκο"=ευφημισμός...καταστροφής και εκμετάλλευσης τόπων και εξόντωσης ειδών.

-Κατανάλωση και αναζήτηση όλο και περισσότερης ενέργειας μόνο με εγκλήματα παντός είδους μπορεί να γίνει. 






Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2013

To παζάρι βιβλίου τελειώνει 24/11

Το παζάρι βιβλίου των εκδοτών στη πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Κοτζιά-οδ.Αθηνάς) αφού πήρε παράταση, τελειώνει αύριο Κυριακή 24/11.Ωράριο 09πμ-09μμ.
Αξίζει μια επίσκεψη,υπάρχουν αρκετές καλές προσφορές με τιμές πολύ χαμηλές συγκριτικά με την υπάρχουσες στην αγορά.
Βρίσκεις βιβλία που κάποτε πλήρωσες ακριβά σε απίστευτη χαμηλή τιμή,και για να παρακάμψεις τα νεύρα σου,τα ΞΑΝΑ-ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ για να τα χαρίσεις.

Συμβουλές προς ναυτιλλομένους-εθισμένους βιβλιόφιλους

-Έχετε μαζί σας μόνο όσα χρήματα θέλετε να διαθέσετε για τα βιβλία.Οι πειρασμοί καραδοκούν.
-Έχετε διαθέσιμο χρόνο.Και χωρίς συνωστισμό,ένα 2ωρο το θέλεις.

Ένα δείγμα με τιμές,σαν προτάσεις,αλλά και για ένδειξη/σύγκριση τιμών.

6 ευρώ από 14,70


3 ευρώ από 6,86

2 ευρώ από 4,55

4 ευρώ από 9,80

7 ευρώ από 7,88

4 ευρώ από 13,50

1,5 ευρώ από 4,80

1,5 ευρώ από 4,80

4,5 ευρώ από 6,84


2,5 ευρώ από 5,96


3 ευρώ από 9,69