Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2015

1962-Μαχαίρι στο νερό-Knife in the Water

Για τον Ρομάν Πολάνσκι (Roman Polanski)  και το έργο του έχω αντιφατικά αισθήματα.Από συμπάθεια έως αδιαφορία για να μη πω αντιπάθεια για τα εμπορικά αμερικάνικα που έκανε.
Όχι όμως γενικεύσεις.Ας υπάρχει και αυτός στη ταινιοθήκη.

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ρομάν Πολάνσκι στη Πολωνία είναι το "Μαχαίρι στο νερό"
(Noz W Wodzie).
Λιτή σχεδόν minimal με εξαιρετική ασπρόμαυρη φωτογραφία,μας θυμίζει τις θαυμαστές στιγμές του παλιού ευρωπαϊκού κινηματογράφου.
.
Εύπορο ζευγάρι πηγαίνοντας για ιστιοπλοΐα,συναντά νεαρό που κάνει Ότο-στοπ και τον παίρνουν μαζί τους.
Σχέσεις εξουσίας,έρωτα,απιστίας,ενοχής και φόβου είναι το πλαίσιο που συνοδεύει και κλονίζει τους τρεις ήρωες.







Η ταινία  ΕΔΩ

Θα υπάρχει κάτω δεξιά στη ταινιοθήκη.


Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2015

οι Ολαντρέου και το πλιάτσικο

Το "παρανώμι" Ολαντρέου το έφτιαξε και το ξεφούρνισε ο ίδιος ο Τσίπρας.Τότε που ο Φρανσουά ήταν ένας "πολιτικός νάνος" που δεν τον δεχόταν,ενώ αυτός,ένας γίγας μόλις είχε αποφασίσει να μιμείται ΚΑΙ την φωνή/έκφραση/κόλπα του Παπαντρέου το Β' και ελεεινολογούσε τον Γ'.
Δικαιωματικά λοιπόν του ανήκει πλέον το παρανώμι.

από Στον τοίχο

Φοβού τους Γάλλους και δώρα φέροντας-Επίσημα δείπνα με την Ελλάδα για κυρίως πιάτο.
Στο προτεκτοράτο 


Μαρία Τσολακίδη
Από τις πιο ειρωνικές στιγμές στην ιστορία της έζησε η Ελλάδα κατά την επίσημη επίσκεψη του Γάλλου προέδρου Ολάντ. Την ώρα της ανάκρουσης του Ύμνου εις την Ελευθερία με τις καρικατούρες της ελληνικής κυβέρνησης ως παραστάτες στον Γάλλο πρόεδρο, οι γαλλικές εφημερίδες έβγαιναν στην κυκλοφορία με τίτλους: "Η Ελλάδα βρίσκεται προς πώληση".

Ήρθαν, είδαν κι άρπαξαν 
Δυστυχώς για άλλη μια φορά το ιλουστρασιόν των επισημοτήτων και των μεγάλων λόγων περί "ελευθερίας", "ευρωπαϊκής αλληλεγγύης" και "Ελλάς-Γαλλίας: Συμμαχία" προσπαθεί να κρύψει την πραγματική αιτία της επίσκεψης των Γάλλων επιχειρηματιών που κρύβονται πίσω από την φούστα της γαλλικής δημοκρατίας. Η Figaro μέσω του κυρίου άρθρου της κρίνει ότι η Γαλλία "άργησε να κάνει ψώνια στην Ελλάδα αφού ένας ικανός αριθμός άλλων κρατών πρόλαβαν και πήραν τα φιλέτα της ελληνικής γης". 
Η αναξιοπρέπεια της ελληνικής κυβέρνησης δεν έχει σταματημό εφόσον την ώρα που έχει αρχίσει την φοροεπιδρομή εναντίον του ελληνικού λαού, καλεί 70 επιχειρηματίες να διαλέξουν τι θα πάρουν σε τιμή προσφοράς με τον γνωστό μανδύα των "επενδύσεων για την ανάπτυξη".
«Κάποια τμήματα των ελληνικών αυτοκινητόδρομων, για παράδειγμα, βρίσκονται εδώ και καιρό στον κατάλογο των μελλοντικών ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα» γράφει η Figaro και έτσι καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο ένας από τους Γάλλους που συνοδεύουν την Ολάντ κατά την βασιλική του επίσκεψη στην Ελλάδα είναι ο Πιερ Κοπέ διευθυντής του κατασκευαστικού ομίλου Vinci. Πρόκειται για μια εταιρεία που έχει ήδη παραρτήματα στην Ελλάδα εφόσον έχει την εποπτεία της Ολυμπίας Οδού Α.Ε, του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου Α.Ε και βέβαια την ιδιοκτησία της  Γέφυρας Ρίου-Αντιρίου.

Νερό, απόβλητα και ενέργεια γαλλικών συμφερόντων
Με την τακτική του ξεπουλήματος μέσω ΤΑΙΠΕΔ των ακινήτων της χώρας, η κυβέρνηση ανοίγει τον δρόμο και για τις ουσιαστικές "επενδύσεις"-πλιάτσικο των ξένων εταιρειών. Το ελληνικό νερό είναι προς πώληση και όσο κι αν θέλει η αριστερή-εθνικοπατριωτική κυβέρνηση να μιλά απλά για την διαχείριση αυτού, ο Γενικός Διευθυντής της Suez, Ερικ Γκεμπαλί, είναι στην Ελλάδα για να αυξήσει το μερίδιο που ήδη κατέχει η ιδιωτική εταιρεία στην ΕΥΔΑΠ και στην ΕΥΑΘ. Παράλληλα με το νερό η Suez  είναι μία εταιρεία που έχει επεκταθεί και στην διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων και το πλιάτσικο φαίνεται ότι θα επεκταθεί και σε Περιφέρειες της Ελλάδας.
Ο γαλλικός τύπος μιλάει επίσης ευθύτατα για την πώληση της ενέργειας στην Ελλάδα και ότι ο Φιλίπ Ντελέρ της εταιρείας Alstom που συνοδεύει τον κ. Ολάντ είναι ένας πολύ ικανός παίκτης. Και πώς να μην είναι εφόσον η εταιρεία στην οποία προεδρεύει, επί 20 χρόνια έχει στήσει παραμάγαζα παίρνοντας έργα που μέχρι σήμερα πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι και τόκους για μίζες που έφαγαν πολιτικοί παράγοντες όπως  ο προαστιακός σιδηρόδρομος Αθηνών, το Αττικό Μετρό, ο ατμοηλεκτρικός σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Μεγαλόπολη και σταθμούς ενέργειας στην Κομοτηνή και στην Πτολεμαΐδα. Από την κατασκευή θα πρέπει σιγά-σιγά να περάσουν και στην ιδιοκτησία του μέχρι χθες για τον Σύριζα αγαθού όπως είναι το ρεύμα.

Το τελειώνουν το πλάνο της απόλυτης κατοχής 
«Παρά την καθυστερημένη άφιξή της στον παιχνίδι των ιδιωτικοποιήσεων, η Γαλλία πρέπει να εκμεταλλευθεί με οξυδέρκεια τις ατέλειες των άλλων επενδυτριών χωρών. Κυρίως της Κίνας, που ενδεχομένως θα αναθεωρήσει την πολιτική των επενδύσεών της στο εξωτερικό εξαιτίας της επιβράδυνσης του ρυθμού ανάπτυξης. Πρόκειται για μια αναπάντεχη τύχη για τους Γάλλους που είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν την ευκαιρία να πάει χαμένη». Αυτά γράφουν οι γαλλικές εφημερίδες και οι αριστεροί υπουργοί καμαρώνουν επειδή θα έχουν την "τιμή" να είναι στο επίσημο γεύμα που πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι μαζί με τα αρπακτικά της Γαλλίας που ήρθαν να προλάβουν κομμάτι από το ξεπούλημα της Ελλάδας.
Η Γαλλία περπατά στον δρόμο που χάραξε η Γερμανία αν και συνεχίζει να παίζει το "καλό παιδί" που συμπαραστέκεται στο δράμα των Ελλήνων. Όμως δεν αλλάζει την γραμμή που είχε ανακοινώσει εδώ και καιρό ο πρόεδρος της Κομισιόν, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, ότι οι παραγωγικές ενέργειες της Ε.Ε όσον αφορά την "ανάπτυξη" της Ελλάδας θα πρέπει να έχουν στόχο την ενέργεια και την καινοτομία. 
Η Γαλλία δεν θα μείνει έξω από το παιχνίδι των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας που θα αλώσουν κάθε βουνό, κάθε νησί και κάθε ποταμό που έχει ή σχεδιάζεται να έχει φράγμα, γι' αυτό καθόλου τυχαία σχολιάζοντας την επίσκεψη του κ. Ολάντ στην Ελλάδα ο οικονομολόγος της Saxo Bank δήλωσε ότι "στόχος του ευρωπαϊκού σχεδίου είναι να επιτρέψει την ανάπτυξη νέων πηγών ενέργειας. Πρόκειται για ένα κομβικό σταυροδρόμι για τους επενδυτές". Το κομβικό σταυροδρόμι είναι η Ελλάδα και η φιλολαϊκή κυβέρνηση άνοιξε τον δρόμο μετά την Γερμανία και την Κίνα και στην σύμμαχό της Γαλλία κάνοντας την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου να μοιάζει ως επικήδειος για μια χώρα που κάποτε την έλεγαν Ελλάδα. 

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2015

"Πνευματικά δικαιώματα" και νονοί


Με αφορμή την δίωξη ενός site (gamato) που με υπερ-συνδέσμους οδηγούσε σε ταινίες με δυνατότητες προβολής.
Βγήκαν τα τσιράκια της εξουσίας να πείσουν το άσχετο πόπολο ότι τάχα χάνει χρήματα το δημόσιο.Ένα ψέμα τεράστιο και αυταπόδεικτο,αλλά χρειάζεται για να μην καταλάβουν οι ανόητοι ότι μόνο μαφιόζικη εξυπηρέτηση σε πολυεθνικές εταιρίες κάνουν οι διώκτες και όχι  προστασία των πραγματικών δημιουργών.
Κανένα έσοδο δεν χάνει το δημόσιο διότι π.χ.:
-η ταινία  δεν προβάλεται ΤΩΡΑ στους κιν/φους
-και να προβαλλόταν λόγω οικονομικής στενότητας ο θεατής ΔΕΝ θα πήγαινε να τη δει άρα να καταβάλει και το φόρο.
-Η ταινία είναι αρκετά παλιά και δεν υπάρχει ούτε σε video club

Κάποια στιγμή θα πρέπει να πούμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη....

Με όπλο μια νομοθεσία που πέρασαν με τα lobby τους και αργυρώνητους πολιτικούς, εταιρίες και "οργανισμοί" καπηλεύονται το έργο προς ίδιο όφελος,ληστεύουν λαούς και κλέβουν τους δημιουργούς.Κανείς ενδιαφερόμενος δεν μπορεί να τους ελέγξει ούτε να τους αμφισβητήσει.

Δεν εμπλέκομαι με το συγκεκριμένο αντικείμενο παρά μόνο ως "λήπτης" κάποιων πνευματικών δημιουργημάτων όπως οι περισσότεροι άνθρωποι.Μουσική,βιβλία,κιν/φος κλπ, όλα τελούν υπό την κατοχή και την απαγόρευση αυτών των εταιριών ακόμη και αν ο ίδιος ο δημιουργός θέλει να είναι ελεύθερο το έργο του.
Το θέμα είναι αχανές αλλά παγκόσμιο και καυτό.

Αναφέρω μερικά μόνο γνωστά μου παραδείγματα καπηλείας ερήμην του δημιουργού που συνάντησα

1. Ο Μιχάλης Κακογιάννης έκανε μια υπέροχη ταινία το 1961 "Χαμένο κορμί" με τους Βαν Χέφλιν,Έλλη Λαμπέτη,κ.α. Η ταινία μέχρι το 1998 εθεωρείτο χαμένη μέχρι που ανακαλύφθηκε και αποκαταστάθηκε μια κόπια στην Μπολόνια.Προβλήθηκε μόνο για 3 μέρες στο Ίδρυμα Κακογιάννη. Δεν κυκλοφορεί,και ούτε το ίδιο το ίδρυμα του δημιουργού μπορεί να την παρουσιάσει.Κάποια εταιρεία κατέχει τα δικαιώματα και δεν......

2.Ο Μίκης Θεοδωράκης πριν 2-3 χρόνια ανακοίνωσε τη δωρεάν διάθεση της μουσικής του μέσω internet.Κράτησε όσο με νομικά τερτίπια διάφορες εταιρίες και "συνδικαιούχοι" να το ακυρώσουν.Το ίδιο έγινε και με τις ταινίες της Finos

3.Οργανισμοί κλπ που υποτίθεται διαχειρίζονται έργα γραπτά/βιβλία αρνούνται να κοινοποιήσουν τα ονόματα των δημιουργών που τους ανέθεσαν τη διαχείριση των έργων τους,και τρομοκρατούν για οποιαδήποτε φωτοτυπία ακόμη και βιβλίων εκτός εμπορίου ή με ελεύθερα πλέον δικαιώματα.

4.Ο Κολοσσός Μοσφίλμ της πρώην Ε.Σ.Σ.Δ. απασχολούσε τους σκηνοθέτες κλπ ως μισθωτούς. Μετά την κατάρρευση πωλήθηκε σε ιδιώτες οι οποίοι έγιναν και ιδιοκτήτες των πνευματικών δικαιωμάτων.'Εχουμε τη μαρτυρία του Μάνου Ζαχαρία ότι όχι μόνο δεν του αναγνωρίζουν κανένα δικαίωμα στις ταινίες του αλλά αρνούνται να του δώσουν έστω και ένα αντίγραφο τους.

5.Θυμάστε ότι ο Ελληνικός εθνικός ύμνος ανήκει στη SONY διότι της ανήκουν οι δισκογραφικές εταιρίες.Σολωμός και Μάντζαρος προσέφυγαν στα δικαστήρια τα οποία όμως κέρδισε η SONY !!!

6.O Κεν Λόουτς αποφάσισε να διαθέσει ελεύθερα τις ταινίες του στο δίκτυο.
Αμέσως του το απαγόρευσαν διάφοροι νομότυπα εμπλεκόμενοι.

Τελειωμό δεν έχουν τα παραδείγματα.

Το άλλο σκέλος είναι ότι οι δημιουργοί δεν μπορούν να ελέγχουν αυτές τις εταιρίες ούτε να αντισταθούν στους όρους τους.Δέχονται τα όποια ψίχουλα τους δώσουν,όποτε τα δώσουν.

Η απληστία τους φαίνεται και από τη διάρκεια 70 χρόνων των δικαιωμάτων.Ας σκεφτούμε π.χ. μια ταινία .ή ένα τραγούδι που έγιναν στις αρχές του '50 ότι ακόμη αποδίδει.Πόσες φορές άραγε έχει αποσβέσει την αξία παραγωγής του?Ζει κανείς από τους δημιουργούς του έργου?Τι ρόλο έχουν άσχετοι με τη δημιουργία οι "κληρονόμοι" του έργου που το απαγορεύουν ή το εμπορεύονται?

Πουθενά αλλού νομίζω δεν επιβεβαιώνεται το "Η ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΟΠΗ" όσο στο ναρκοπέδιο των "πνευματικών δικαιωμάτων"

Στην Ελλάδα το σοβαρό αυτό θέμα δεν έχει δημιουργήσει μια κίνηση αμφισβήτησης και αντίδρασης εναντίον των εκμεταλλευτών, όπως για παράδειγμα στη Σκανδιναβία που μέχρι και κόμμα δημιουργήθηκε για την αμφισβήτηση αυτών των πρακτικών της νόμιμης κλοπής και στέρησης παιδείας και πολιτισμού για τους φτωχούς.


Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2015

"ΑΡΚΑΔΙΑ ΧΑΙΡΕ"

Ο Φίλιππος Κουτσαφτής πριν πολλά χρόνια-νομίζω το 2000-μας εντυπωσίασε με την ταινία του "Αγέλαστος Πέτρα" για την Ελευσίνα.
Αυτές τις μέρες βγήκε στους κιν/φους η νέα του ταινία "Αρκαδία Χαίρε".
Την παρακολούθησα στις νύχτες πρεμιέρας όπου ο δημιουργός μας πληροφόρησε ότι ο τίτλος της προέρχεται από αρχαία επιτύμβια στήλη.
Επίκεντρο είναι η Τεγέα που  με βαθιά γνώση και αισθητήριο ποιητικό καταγράφει τον Ανθρώπινο Χρόνο και τη μακρά πορεία και όχι μόνο,αδιάσπαστο παρά τα χαοτικά άλματα.
«Είμαστε το παρελθόν μας, η μνήμη είναι η περιουσία μας»,λέει.





Προβάλλεται στις αίθουσες «Ααβόρα» και Ταινιοθήκη της Ελλάδας.









Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2015

Πρόσκληση ως πρόκληση και η απάντηση

Όταν το θράσος και η υποκρισία επιτίθενται η απάντηση είναι πράξη αντίστασης.

από kato-kefali

συσκέψεις πάνω στην ταφόπλακα


Το Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Κορίνθου δέχθηκε πρόσκληση για συνάντηση εργασίας στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ.

Παρακάτω παραθέτουμε την απάντηση του Κ.Ι.Α. Κορίνθου.

Αγαπητοί κύριοι

Μετά από δέκα μήνες στην κυβέρνηση γνωρίζετε πολύ καλά όλους τους ανθρωποκτόνους νόμους που ψήφισαν οι προηγούμενοι, τους οποίους καταγγέλατε εντονότατα ως αντιπολίτευση και τους οποίους εξακολουθείτε να διατηρείτε. 

Γνωρίζετε πολύ καλά την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας. 

Γνωρίζετε πολύ καλά το τεράστιο πρόβλημα των ανασφάλιστων, το οποίο και όντας αντιπολίτευση είχατε δεσμευτεί ότι θα επιλύσετε.

Γνωρίζετε πολύ καλά την τεράστια συμμετοχή στο φάρμακο που αδυνατεί ακόμη και ο ασφαλισμένος χαμηλοσυνταξιούχος να καλύψει.

Γνωρίζετε πολύ καλά την ιδιωτική εταιρία ΕΣΑΝ που σύσσωμος ο ιατρικός κόσμος και εσείς φυσικά, καταγγέλατε ως επικίνδυνη εμπορευματοποίηση της Υγείας. 

Γνωρίζετε πολύ καλά το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν ανασφάλιστοι και ασφαλισμένοι, ογκολογικοί άρρωστοι. 

Γνωρίζετε πολύ καλά το τεράστιο πρόβλημα με τις απλήρωτες εφημερίες κρατικών γιατρών όπως και τις τεράστιες καθυστερήσεις στις πληρωμές των ιατρών παρόχων του ΕΟΠΥΥ. 

Γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι δαπάνες για την υγεία από 7% του ΑΕΠ που ήταν το 2010 έχουν κατρακυλήσει στο 4,5 % του ΑΕΠ ενώ ο μέσος όρος των ευρωπαικών χωρών είναι 8% του ΑΕΠ.

Γνωρίζετε πολύ καλά όλα τα παραπάνω και ακόμη περισσότερα όχι μόνο γιατί είναι γνωστά στον καθένα αλλά γιατί τα χρησιμοποιήσατε και ως σημαία για την κατάληψη της εξουσίας.

Αγαπητοί κύριοι σε λίγους μήνες συμπληρώνετε ένα χρόνο στην Κυβέρνηση της χώρας, αυτοδίκαια λοιπόν μπαίνετε στο κάδρο των υπεύθυνων της εξόντωσης της υγείας, ψυχικής και σωματικής ενός ολόκληρου λαού.

Όχι μόνο δεν καταργήσατε κανέναν από τους προηγούμενους νόμους που είχατε δεσμευτεί ότι θα κάνετε, αλλά με το τρίτο μνημόνιο βάζετε ταφόπλακα στο χώρο της υγείας. 

Μόνο και μόνο τα 930.000.000€ ετήσια μείωση δαπάνης από την πρόνοια ανά έτος και για τα επόμενα τρία χρόνια που δεσμευτήκατε με το τρίτο μνημόνιο φτάνει για να καταλάβουμε τι έρχεται.

Μόνο και μόνο η κατάργηση του ΟΓΑ , η ένταξη των αγροτών στον ΟΑΕΕ και λόγω αδυναμίας πληρωμής του, το πλήθος ανασφάλιστων αγροτών που θα προκύψει μας δείχνει που πάνε τα πράγματα. 

Τα Κοινωνικά Ιατρεία Αλληλεγγύης είναι, αν δεν γνωρίζετε κινηματικά αυτοδιαχειριζόμενα ιατρεία που στηρίζουν αδύναμο κόσμο για να έχει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και ταυτόχρονα είναι μαχητικά απέναντι σε αυτές τις πολιτικές που συνεχίζετε εσείς τώρα πια να υλοποιείτε. 

Συνεπώς η πρόσκληση που μας αποστείλατε μόνο ως υποκριτική μπορεί να χαρακτηριστεί. Όταν αποφασίσετε να καταργήσετε με ένα άρθρο σε ένα νόμο τα μνημόνια και κυρίως όταν αποφασίσετε να τα σκίσετε επειδή μαζί με το δικό σας μνημόνιο είναι πια αρκετές χιλιάδες σελίδες να μας φωνάξετε να σας βοηθήσουμε. 

Το Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Κορίνθου δε μετέχει σε «συσκέψεις εργασίας» αλλά για πάνω από δύο χρόνια καλύπτει ιατροφαρμακευτικά χίλιους περίπου ανασφάλιστους συμπολίτες μας, που οι προηγούμενοι και εσείς παντελώς αντισυνταγματικά έχετε αμέσως ή εμμέσως αποκλείσει από την Υγεία. Και μάλιστα χωρίς να λαμβάνει καμία κρατική ή άλλου είδους επίσημη χρηματοδότηση.

Αγαπητοί κύριοι υποχρέωσή σας δεν είναι να καλείτε δομές αλληλεγγύης στα κομματικά σας γραφεία για «συσκέψεις εργασίας», υποχρέωσή σας είναι να εξασφαλίσετε στον κόσμο τον 21ο αιώνα τουλάχιστον δωρεάν υγεία και εμμέσως να κλείσετε αυτές τις δομές.

Το Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Κορίνθου μαζί με τα υπόλοιπα κινηματικά αυτοδιαχειριζόμενα Κοινωνικά Ιατρεία θα συνεχίσει να δίνει τη μάχη για να μην υπάρχει κανένας ανασφάλιστος χωρίς πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα περίθαλψης και σε αυτή τη μάχη, δυστυχώς, τώρα πια είστε απέναντι.

Υ.Γ. Σε περίπτωση που δε γνωρίζετε, παρακάτω παραθέτουμε δύο επερωτήσεις του κόμματός σας με πρώτο υπογράφων το νυν υπουργό που δείχνει να γνωρίζει άριστα τα θέματα. Δε χρειάζεται να τον ενημερώσετε ( τα τεράστια προβλήματα είναι ίδια σε όλους τους νομούς της χώρας) αρκεί να του ζητήσετε να απαντήσει στις ερωτήσεις που ο ίδιος έθετε.


12-10-2015
Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Κορίνθου



 πηγή: ΚΙΑ Κορίνθου

Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2015

Το μυστικό


 Φρίντριχ Νίτσε

“Το μυστικό να μαζέψετε την μεγαλύτερη σοδειά, 

την μεγαλύτερη χαρά της ύπαρξης είναι το ζην 

επικινδύνως,στις παρυφές του ηφαιστείου. 

Χτίστε τις πόλεις στο Βεζούβιο! 

Στείλτε τα πλοία σας σε ανεξερεύνητες θάλασσες! 

Ζήστε σε πόλεμο με τους όμοιους σας και με τον εαυτό σας”

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015

Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2015

Ο Μπαλούρδος και η "Ωραία Ελλάς"

Το όνομα "Μπαλούρδος" έχει γίνει συνώνυμο του "ένστολου"βλάκα.Νομίζω ότι αυτό οφείλεται στη ταινία "Λούφα και παραλλαγή"

Κάνοντας ένα γκουγκλάρισμα για το καφενείο "Η ωραία Ελλάς" θα έχετε εκατοντάδες αναφορές αλλά καμιά δεν θα περιέχει αναφορά στο όνομα Μπαλούρδος αλλά σε πολλά άλλα.

Όμως υπάρχει με αυτό το όνομα ένας απλός άνθρωπος στην ελληνική Ιστορία.

Πληροφορίες μας δίνει στα βιβλία του ο Δημήτρης Φωτιάδης μελετητής του 19ου αιώνα.

Ο Σάντος Μπαλούρδος ήταν πιλότος του Ρώσου ναυάρχου Χέυδεν στο Ναβαρίνο.Στη Βαυαροκρατία όπως οι περισσότεροι αγωνιστές περιφρονήθηκε,Βρήκε τρόπο επιβίωσης με αυτό το καφενείο στη γωνία Ερμού και Αιόλου.Είναι το πρώτο που έχει μπιλιάρδο.Στο καφενείο συχνάζουν κυρίως αντικαθεστωτικοί και σπάνια πατάει Βαυαρός.Είναι το μεγαλύτερο και με πολιτικό βάρος για την εποχή.
Το 1842 για την επέτειο της ναυμαχίας που συμμετείχε και ο ίδιος ο Σάντος Μπαλούρδος σημαιοστολίζει το καφενείο και όλη τη μέρα κερνάει τους πελάτες του.Κράτησε το καφενείο 40 χρόνια έως το θάνατο του.


Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου 2015

Σοβιετικοί φωτογράφοι '60-'70

 
The rhythm of the labour, 1960 - Nikolay Matorin

-55C, 1964 - Koposov Gennady


Loss, 1964 - Eduard Pesov


Sunday, 1965 - Igor Gnevashev



Winter, 1965 - Yury Lunkov

 
Odessa. Stairs, 1969 - Friedrich Greenberg

 
Alert on the position ZUR, 1970 - Vasily Kunyaev

 
Elegy, 1970 - Valdis Brauns

A soldier, 1973 - Vladimir Vyatkin

A road, 1975 - Gunar Binde
v.e.

Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2015

Ίταλο Καλβίνο-Γιατί να διαβάζουμε τους Κλασικούς

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές  στις μετριότητες,τα δήθεν και το σκουπιδαριό που πλημμυρίζουν την αγορά.Βιβλία τα λένε,λογοτεχνία τα λένε, αλλά δεν είναι παρά συμπληρωματικές δόσεις για εθισμένους σε τηλεοπτική και δικτυακή πρέζα.
Υπάρχουν όμως και αναγνώστες πιο επιλεκτικοί που διαβάζουν μόνο αυτά που γράφτηκαν από τον 19ο αιώνα και μετά.Λες και η γραφή και η σκέψη τότε εφευρέθηκαν.
Ο Ίταλο Καλβίνο μας θυμίζει την σπουδαιότητα των Κλασσικών.
Τα κείμενα γράφτηκαν στη διάρκεια 40 χρόνων περίπου με διαφορετικές αφορμές.Ξεκινά από τον Όμηρο και φτάνει σχεδόν στις μέρες μας.
Ο τίτλος μοιάζει λίγο "διδακτικός" και παραπλανά.Ο Καλβίνο επιλέγει έργο και όχι συγγραφέα και πάνω σ' αυτό επισημαίνει τι τον συναρπάζει και γιατί το θεωρεί σημαντικό,δίνοντας μας την ευκαιρία ακόμη και αν το γνωρίζουμε,να πλουτίσουμε την οπτική μας με τους δικούς του στοχασμούς.
Έτσι μας ωθεί να ξαναδιαβάσουμε κάποια,π.χ. εγώ ξαναδιάβασα τον Ξενοφώντα στη "Κύρου Ανάβαση",επικύρωσε την εκτίμηση μου για τον Οβίδιο,αλλά και έμαθα για τον απολαυστικό "Καντίτ ή ο αγαθούλης" του Βολταίρου μια τολμηρή ξεκαρδιστική παρωδία που μας άφησε ο διαφωτιστής του 18ου αιώνα.


ΚΕΙΜΕΝΑ 

Γιατί να διαβάζουμε τους κλασικούς
Οι Οδύσσειες στην Οδύσσεια
Ξενοφώντος Ανάβασις
Ο Οβίδιος και η οικουμενική συνάφεια
Ο ουρανός, ο άνθρωπος, ο ελέφαντας
Οι εφτά πριγκίπισσες του Νεζαμί
Τιράν λο Μπλαν
Η δομή του Ορλάνδου
Τζερόλαμο Καρντάνο
Το βιβλίο της φύσης στον Γαλιλαίο
Ο Συρανό στο φεγγάρι
Ροβινσών Κρούσος, η εφημερίς των εμπορικών αρετών
Ο Καντίντ ή η ταχύτητα
Ντενί Ντιντερό, Ζακ ο μοιρολάτρης
Τζαμαρία Όρτες
Η κονιορτώδης γνώση στον Σταντάλ
Οδηγός στο Μοναστήρι προς χρήσιν των νέων αναγνωστών
Η πόλη - μυθιστόρημα στον Μπαλζάκ
Τσαρλς Ντίκενς, Ο κοινός μας φίλος
Γκυστάβ Φλωμπέρ, Τα τρία διηγήματα
Λεβ Τολστόι, Οι δύο ουσάροι
Μαρκ Τουέιν, Ο άνθρωπος που διέφθειρε το Χάντλεϊμπεργκ
Χένρι Τζέιμς, Ντέιζι Μίλερ
Ρόμπερτ Λούις Στήβενσον, Η τέντα στους αμμόλοφους
Οι καπετάνιοι του Κόνραντ
Ο Πάστερνακ και η επανάσταση
Ο κόσμος είναι μια αγγινάρα
Κάρλο Εμίλιο Γκάντα, το Pasticciaccio
Εουτζένιο Μοντάλε, Ίσως κάποιο πρωί πηγαίνοντας
Ο σκόπελος του Μοντάλε
Ο Χέμινγουεϊ και εμείς
Φράνσις Πονζ
Χόρχε Λουίς Μπόρχες
Η φιλοσοφία του Ρεϊμόν Κενώ
Ο Παβέζε και οι ανθρωποθυσίες