Κοιτώντας νέες εκδόσεις, Ω!! Θεοί τι αντικρίζω.....!!
Ο Σεργκέι Γεσένιν (1895-1925) είναι ένας μεγάλος και βασανισμένος ποιητής.Ήταν όμως και ένας πολύ όμορφος άντρας,που μέχρι και η Ισιδώρα Ντάνκαν τον πήρε στη φωλιά της στο Παρίσι ως η τρίτη του σύζυγος από τις τέσσερις που πρόλαβε στη σύντομη ζωή του. 'Ομως δραπέτευσε, επέστρεψε στη Ρωσία κι ας ήξερε τι θα βρει και στα 30 του μάλλον αυτοκτόνησε (υπάρχει η εκδοχή της δολοφονίας).
Βλέπω λοιπόν αυτό το άθλιο (αριστερά) εξώφυλλο σε έκδοση του έργου του. Δεξιά η γνήσια.
Αυτοχρωμία δεν είναι, επιχρωματισμός είναι.
Το ωραίο προϋποθέτει το αληθινό.
Τίποτα ψεύτικο δεν μπορεί να είναι ωραίο.
Αναρωτιέμαι τους λόγους αυτής της χυδαίας επιλογής.
Είναι χυδαία όχι μόνο γιατί μετατρέπουν έναν ποιητή σε χολιγουντιανό προϊόν ή εξώφυλλο παλιού Ρομάντζου..
Είναι χυδαίο κυρίως για την εμπορική του σκοπιμότητα.Προφανώς ο εκδότης θεωρεί ότι οι χαζογκόμενες του fb και αναγνώστριες της Μαντά,Δημουλίδου κλπ σκουπιδιών της συνομοταξίας Ψυχογιού,θα αγοράσουν και Γεσένιν από το εξώφυλλο.!!Αισθητική Χρονά με πολύ ροζ μαγουλάκι...
Τώρα εγώ έχω δίλημμα.Δεν ξέρω τι να κάνω.
Έχω την έκδοση του Κέδρου από τον Ρίτσο-Κ.Ζορμπαλά και κάποια ποιήματα του σε ανθολογίες.
-Να ΜΗ το αγοράσω
-Να το αγοράσω και να παρέμβω με κάποιο τρόπο στο εξώφυλλο
-Να το ανεχθώ όπως είναι στη βιβλιοθήκη ως μνημείο εμπορικής αθλιότητας προς έναν ποιητή.
Ο Σεργκέι Γεσένιν (1895-1925) είναι ένας μεγάλος και βασανισμένος ποιητής.Ήταν όμως και ένας πολύ όμορφος άντρας,που μέχρι και η Ισιδώρα Ντάνκαν τον πήρε στη φωλιά της στο Παρίσι ως η τρίτη του σύζυγος από τις τέσσερις που πρόλαβε στη σύντομη ζωή του. 'Ομως δραπέτευσε, επέστρεψε στη Ρωσία κι ας ήξερε τι θα βρει και στα 30 του μάλλον αυτοκτόνησε (υπάρχει η εκδοχή της δολοφονίας).
Βλέπω λοιπόν αυτό το άθλιο (αριστερά) εξώφυλλο σε έκδοση του έργου του. Δεξιά η γνήσια.
Αυτοχρωμία δεν είναι, επιχρωματισμός είναι.
Το ωραίο προϋποθέτει το αληθινό.
Τίποτα ψεύτικο δεν μπορεί να είναι ωραίο.
Αναρωτιέμαι τους λόγους αυτής της χυδαίας επιλογής.
Είναι χυδαία όχι μόνο γιατί μετατρέπουν έναν ποιητή σε χολιγουντιανό προϊόν ή εξώφυλλο παλιού Ρομάντζου..
Είναι χυδαίο κυρίως για την εμπορική του σκοπιμότητα.Προφανώς ο εκδότης θεωρεί ότι οι χαζογκόμενες του fb και αναγνώστριες της Μαντά,Δημουλίδου κλπ σκουπιδιών της συνομοταξίας Ψυχογιού,θα αγοράσουν και Γεσένιν από το εξώφυλλο.!!Αισθητική Χρονά με πολύ ροζ μαγουλάκι...
Τώρα εγώ έχω δίλημμα.Δεν ξέρω τι να κάνω.
Έχω την έκδοση του Κέδρου από τον Ρίτσο-Κ.Ζορμπαλά και κάποια ποιήματα του σε ανθολογίες.
-Να ΜΗ το αγοράσω
-Να το αγοράσω και να παρέμβω με κάποιο τρόπο στο εξώφυλλο
-Να το ανεχθώ όπως είναι στη βιβλιοθήκη ως μνημείο εμπορικής αθλιότητας προς έναν ποιητή.
Σου προτείνω να διαλέξεις την τρίτη επιλογή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγματι άθλιο εξώφυλλο. Θα μπορούσαν να κρατήσουν την γνήσια φωτογραφία και να έδιναν λίγο χρώμα με τα γράμματα του ονόματος και του τίτλου. Παρόλο που κατά καιρούς με εκνευρίζουν διάφορα εξώφυλλα, ποτέ δεν είναι ικανά να με αποτρέψουν από την αγορά του βιβλίου.* Το πρόβλήμα είναι όταν αγνοώ παντελώς κάποιον σπουδαίο συγγραφέα και το ατυχές εξώφυλλο δεν μου δίνει καν την δυνατότητα να τον προσεγγίσω! Το συγκεκριμένο ας πούμε είναι ενδεικτικό, αν και η φράση "καταραμένος ποιητής" (αν υποθέσουμε ότι πλησίαζα τόσο κοντά ώστε να την διακρίνω) θα μου κινούσε σίγουρα το ενδιαφέρον. Με αυτά και με τ'άλλά αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον μου γι' αυτόν τον ποιητή. Είχες αναφερθεί και άλλη φορά ενθέρμως σε αυτόν. Σε ευχαριστώ.
* Τελευταία βρίσκω αντιαισθητικά τα εξώφυλλα του Ικαρου για την ξένη σειρά λογοτεχνίας. Παρόλο που είναι μια νέα καλλιτενχική δημιουργία προορισμένη ειδικά για εξώφυλλο σε συγκεκριμένο βιβλίο, όλή η σειρά δείχνει μια ομοιομορφία στα εξώφυλλα και μια παιδικότητα που δεν νομίζω ότι ταιριάζει με όλα τα κείμενα. Και η γραμματοσειρά comic sans τα κάνει όλα χειρότερα!
Μαραμπού,φαίνεται ότι καθοριστικός παράγοντας πρέπει να είναι η αισθητική της μάζας για το εμπόριο βέβαια.
ΔιαγραφήΓια τον Ίκαρο συμφωνώ,και εκπλήσομαι πως αυτός ο εξαιρετικός οίκος απεμπόλησε την παράδοση του με τόση ευκολία.
Κάνω διάκριση τέχνης και τεχνικής στα εξώφυλλα.Οπότε υπαρκτό το ερώτημα αν είναι καλλιτεχνικές δημιουργίες ή τεχνικές γραφιστικές κατασκευές με δόση ρηχού εντυπωσιασμού