Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017

Αναγνώσματα




Ο Μπέντζαμιν γράφει για το πάθος για τα βιβλία.Προσοχή όμως το συλλεκτικό=ιδιοκτησιακό πάθος που σηκώνει σοβαρές ενστάσεις από εμάς τους άδολους βιβλιοφάγους...
Το κείμενο είχε περιληφθεί  και στη συλλογή "Περί Βιβλιοθηκών".Εγώ δεν το θυμόμουν μετά από τόσα χρόνια  και το ξαναπήρα -γκαμώτο-και το ξαναδιάβασα κιόλας.
.-σελ.22





 Ο Πούσκιν ταξιδεύει το 1828 ακολουθώντας το ρωσικό στρατό στον Ρωσοτουρκικό πόλεμο και φτάνει έπειτα από μαραθώνια πορεία μέσα από Γεωργία και Αρμενία στο Ερζερούμ.Υπάρχει μυστική τσαρική εντολή να παρακολουθείται καθότι έκανε εξόριστος ως συμπαθών τους Δεκεμβριστές.












O μικροκαμωμένος Φλεβάρης δέχεται τα πειράγματα από τα 11 αδέλφια του,αλλά είναι σκληρό καρύδι και ετοιμόλογος.Η μεγαλύτερη κόντρα του,με τον Μάρτη.












Καλύπτουν μια εποχή,είναι ιστορία,και ακόμη απασχολούν.

Το κείμενο του Νετσάγιεφ που οι απόψεις του οδηγούν τουλάχιστον σε αντιφάσεις και τη διαφωνία του Μπακούνιν.

Γνωρίστηκαν και συνδέθηκαν για λίγο στην εξορία αλλά πολύ γρήγορα τράβηξαν διαφορετικούς δρόμους.














Συνεντεύξεις-συζητήσεις που έκανε ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος και δημοσιεύτηκαν σε διάφορα έντυπα την περίοδο 1985-1993.Από τα 21 πρόσωπα ζουν σήμερα 5-6.Και η απόσταση του χρόνου τους δίνει βαρύτητα αλλά και κρίνει.
Δεν κυκλοφορεί πλέον.












Δυο μικρές ανθολογίες.Ο Μιχάλης Γκανάς και ο Θωμάς Κοροβίνης παραθέτουν αγαπημένα τους κείμενα-ποιήματα και πεζά-από τη Νεοελληνική γραμματεία.Κάποια γνωστά, κάποια άγνωστα που μας προκαλούν να θυμηθούμε ή να ανακαλύψουμε.











Ο Σεστώφ γράφει για το έργο του Τσέχωφ το 1904 αμέσως μετά το θάνατο του.Έχει τη σημασία του ότι δεν δημοσίευσε πριν. Ανιχνεύει κάποιους σημαντικούς άξονες και καθοριστικά στοιχεία αλλά έχω την εντύπωση ότι πολλά και σημαντικά του ξεφεύγουν από την φιλοσοφία και στάση ζωής που είχε ο βαθύς και αληθινός Άντον και συναντάμε στο έργο του.

3 σχόλια:

  1. χτύπα στούντιο. εικόνες. μετά σκέψου το φβ σαν ένα ανοιχτό παράθυρο κ μόνο, βρίσκεις τους φίλους σου στο δευτερόλεπτο. μετά άλλαξε τον τοίχο τσι συμφοράζ. αν δεεν..κάτι χάνεις ακόμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σκοπίμως δυσνόητο σχόλιο το απασχολεί όχι το θέμα της ανάρτησης αλλά η "τοιχογραφία"δίπλα.
      Το "ΜΩΡΗ" σημαίνει ανόητη......Έχουμε πείρα όλοι μας....

      "..βρίσκεις τους φίλους σου..." Από που ν'αρχίσω?
      Ο φίλος που χάθηκε ΔΕΝ ήταν ΠΟΤΕ φίλος,ήταν απλώς γνωστός που ΤΥΧΑΙΑ συναντήθηκαν οι διαδρομές μας.Δεν αξίζει να τους ψάξεις κι αν το κάνεις υπάρχει εξήγηση ψυχολογική.Θυμάμαι το Λουκιανό με την "Μάρω τη συμ/τρια από το δημοτικό που ο διάολος την έβαζε και τηλεφωνούσε.. "ΤΟΤΕ..(παλιά κενά..)
      Ο πραγματικός φίλος ΔΕΝ είναι ηλεκτρονικός αλλά ΝΙΩΘΕΙ ΒΑΘΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΔΕΙ ΖΩΝΤΑΝΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ-γιατί ΌΣΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΠΑΝΕ αυτα είναι τα σημαντικά που μένουν.
      Μένω εκτός λοιπόν από φβ,και δεν τυλίγω με ασημόχαρτα τα κίβδηλα.Αυτό ας το κάνουν οι ΜΩΡΕΣ-παρθένες και μη.

      Διαγραφή
    2. δεν χάθηκε κανείς, πρακτικά βάλαμε τσιπάκι οικειοθελώς ακριβώς για να μην χανόμαστε, βλέπεις είμαστε όντως σημαντικοί. Νόμιζα ακόμα ότι ήθελες να είσαι κάποιος από μας..:) αντίο φίλτατε..

      Διαγραφή