Μια χαρά είχα ξαπλώσει και επαναπαυθεί πλέον ότι το θέμα Picasso γενικά και κυβισμός ειδικότερα το έχω καλύψει.
'Ολα τα παιδάκια γνωρίζουμε ό,τι ο κυβισμός ήταν σημαντικός διότι πάλεψε να εξαφανίσει την προοπτική στη ζωγραφική που όσο αντιφατικό κι αν ακούγεται ήταν μια οπισθοδρόμηση που εγκατέστησε η Αναγέννηση.
Εισηγητές του μαζί και συντονισμένα ο Μπρακ και ο Πικάσο,και ως πρώτο μεγάλο έργο σταθμός του κυβισμού συχνότατα αναφέρονται οι "Δεσποινίδες της Αβινιόν"(1) που είχα δεχτεί,γιατί ποιος είμαι εγώ που θα αμφισβητήσω τους ιστορικούς και κριτικούς τέχνης?
Φευ!!!.
Προχθές διάβαζα μια γαλλική αναφορά στο θέμα που καταρράκωσε το ηθικό μου.
Τι έλεγε?
Πρώτα-πρώτα ότι οι "Δεσποινίδες της Αβινιόν" δεν είναι καθαρά κυβιστικό έργο αλλά μεταβατικό προς τον κυβισμό.
Και δεύτερο εκτός από κάποιες νεκρές φύσεις το πρώτο καθαρά κυβιστικό έργο του Πικάσο είναι η "Βασίλισσα Ιζαμπώ"(ουδεμία σχέση με τη Καλαματιανή πριγκιπέσα Ιζαμπώ του Τερζάκη).
Ξανά-Φευ!!!.Τόσα βιβλία,τόσα μουσεία και εγώ ΔΕΝ ΞΕΡΩ καν αυτό το πίνακα.Μα που κρύβεται?
Ηλίθιε,κρύβεται στο Μουσείο Πούσκιν της Μόσχας που εσύ πέρασες απ'έξω,δεν είχες χρόνο και ΔΕΝ ΜΠΗΚΕΣ.
Αλλά μήπως τέλειωσε εδώ?
Για ποια βασίλισσα Ιζαμπώ μιλάμε?Αναφέρει ότι πρόκειται για μεσαιωνική βασίλισσα,αλλά Ιζαμπέλες βασίλισσες είναι ολόκληρο κοπάδι καθότι το όνομα μπορεί να προέρχεται και από το Ισαβέλα και από το Ελίζαμπεθ.Ποια απ' όλες έκανε ο Πικάσο?
Μετά από ποικίλες έρευνες,κατέληξα ότι πρόκειται για την Ιζαμπώ(Isabeau) της Βαυαρίας (1370-1435) Βασίλισσας της Γαλλίας συζύγου του Καρόλου ΣΤ' (επονομαζόμενου παράφρονα) με ζωή δύσκολη λόγω της ασθένειας του άντρα της και τους ατέλειωτους πολέμους, δολοφονίες και πραξικοπήματα.
Σημ.(1)-Δεν πρόκειται για την πόλη Αβινιόν αλλά για την οδό Αβινιόν της Βαρκελώνης όπου ήταν οίκοι ανοχής και οι δεσποινίδες είναι εκδιδόμενες γυναίκες
1907 |
Εισηγητές του μαζί και συντονισμένα ο Μπρακ και ο Πικάσο,και ως πρώτο μεγάλο έργο σταθμός του κυβισμού συχνότατα αναφέρονται οι "Δεσποινίδες της Αβινιόν"(1) που είχα δεχτεί,γιατί ποιος είμαι εγώ που θα αμφισβητήσω τους ιστορικούς και κριτικούς τέχνης?
Φευ!!!.
Προχθές διάβαζα μια γαλλική αναφορά στο θέμα που καταρράκωσε το ηθικό μου.
Τι έλεγε?
Πρώτα-πρώτα ότι οι "Δεσποινίδες της Αβινιόν" δεν είναι καθαρά κυβιστικό έργο αλλά μεταβατικό προς τον κυβισμό.
Και δεύτερο εκτός από κάποιες νεκρές φύσεις το πρώτο καθαρά κυβιστικό έργο του Πικάσο είναι η "Βασίλισσα Ιζαμπώ"(ουδεμία σχέση με τη Καλαματιανή πριγκιπέσα Ιζαμπώ του Τερζάκη).
Ξανά-Φευ!!!.Τόσα βιβλία,τόσα μουσεία και εγώ ΔΕΝ ΞΕΡΩ καν αυτό το πίνακα.Μα που κρύβεται?
Ηλίθιε,κρύβεται στο Μουσείο Πούσκιν της Μόσχας που εσύ πέρασες απ'έξω,δεν είχες χρόνο και ΔΕΝ ΜΠΗΚΕΣ.
Αλλά μήπως τέλειωσε εδώ?
1909 |
Μετά από ποικίλες έρευνες,κατέληξα ότι πρόκειται για την Ιζαμπώ(Isabeau) της Βαυαρίας (1370-1435) Βασίλισσας της Γαλλίας συζύγου του Καρόλου ΣΤ' (επονομαζόμενου παράφρονα) με ζωή δύσκολη λόγω της ασθένειας του άντρα της και τους ατέλειωτους πολέμους, δολοφονίες και πραξικοπήματα.
Σημ.(1)-Δεν πρόκειται για την πόλη Αβινιόν αλλά για την οδό Αβινιόν της Βαρκελώνης όπου ήταν οίκοι ανοχής και οι δεσποινίδες είναι εκδιδόμενες γυναίκες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου